سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
شور و ازدواج و خواستگاری جوانان
 
 
هرکه دوستدار دیدار خداوند سبحان شود، دنیا را فراموش می کند . [امام علی علیه السلام] 
»» مشاورههای قبل از ازدواج را جدی بگیرید

مشاوره‌های قبل از ازدواج را جدی بگیرید

متاسفانه بیشتر خانواده‌ها به هیچ وجه سعی نمی‌کنند فرزندشان را به علت وسواس، بدبینی یا افسردگی و هر مشکل عاطفی روانی دیگر نزد پزشک بفرستند؛ در حالی که او را برای بیماری‌های گوارشی، تغییرات هورمونی و حتی جوش‌زدن صورت نزد پزشکان گوناگون می‌برند.
خیلی اوقات، خانواده بیمار و خود او به دلیل ناآگاهی از بیماری‌شان و مراجعه‌ نکردن به روان‌پزشک یا بدتر از آن، راه‌حل دانستن ازدواج، مساله بیماری را مخفی می‌کنند؛ درحالی که ازدواج راه‌حل نیست، به‌خصوص اگر طرف مقابل از بیماربودن همسر آینده‌اش چیزی نداند. او در این موقعیت هیچ کمکی نخواهد کرد. شما باید به حدی عادی برخورد کنید که فرزندتان قانع شود به روان‌پزشک مراجعه کند. اگر او راضی نشد، خودتان به تنهایی نزد روان‌پزشک بروید و از او راه‌حل بخواهید. حتی این مساله را به همسران هم تذکر می‌دهم. شما باید به سلامت یکدیگر بها بدهید. همان‌طور که برای سرماخوردگی ساده همسرتان او را به دکتر رفتن تشویق می‌کنید، برای درمان افسردگی یا اضطراب ساده هم این کار را انجام بدهید. با اینکه ازدواج حق طبیعی هر فرد است اما افراد مبتلا به اختلالات روانی مثل افسردگی، وسواس و درجه‌های شدید‌تر مثل بدبینی، اگر هنگام ازدواج تحت مشاوره قرار نگیرند، ممکن است از عهده حل مسایل زندگی برنیایند و در زندگی زناشویی با شکست مواجه شوند.
من معتقدم همه کسانی که قصد ازدواج دارند، باید مشاوره ازدواج بگیرند؛ چه آنهایی که از نظر بهداشت و سلامت روانی مطلوبند و چه افرادی که به بیماری مبتلا هستند. این مشاوره هم باید تحت نظر پزشکی مورد اعتماد خانواده یا روان‌شناسی که کار مشاوره انجام می‌دهد، صورت پذیرد.
وقتی مراجعانم تاکید من را درباره انجام این مشاوره‌ها می‌بینند، می‌پرسند آیا معضل موجود یعنی تکراری و کمرنگ شدن عشق‌ورزی‌های نخستین زندگی همسران هم با این مشاوره تخصصی از بین می‌رود؟ من به آنها می‌گویم که گاهی اوقات همین کمبودهای روانی هستند که همسران را از هم جدا می‌کنند؛ نه بیماری‌های روانی. به‌عنوان نمونه، زوجینی که به صورت نهان یا آشکار به هم توهین و حتی خیانت می‌کنند، جزو همین دسته‌اند. آنها با ارضا و پاسخ‌گویی غلط به نیازهای درونی‌شان و داشتن رفتارهای نسنجیده‌ای مانند شوخی‌های بی‌پایه در خصوص داشتن همسری دیگر یا ابراز موافقت درباره ازدواج موقت، در واقع، مستقیم یا غیرمستقیم بدآموزی دارند و با ایجاد ناامنی، اعتمادشان را به همدیگر کم می‌کنند. در یک مشاوره تخصصی لازم است تذکر بدهیم که این قبیل شوخی‌ها تکرار نشود و با بررسی تخصصی در نوع رابطه آنها با فرد غیرهمجنس که ناآگاهانه نهاد خانواده را تهدید می‌کند، کمکشان می‌کنیم. گاهی اوقات، این افراد به صورت غیرارادی در وضعیتی قرار می‌گیرند که خودشان به تنهایی قادر به کنترل آن نیستند و صلاح است مشاوره تخصصی بگیرند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمود ( پنج شنبه 90/12/11 :: ساعت 11:18 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هر چه باید درباره قرص‌های ضد بارداری(OCP) بدانیم
آمپولهای تزریقی ضد بارداری
مقاربت منقطع
روش طبیعی بر اساس ریتم قاعدگی
دستگاه داخل رحمی یا IUD
چه کسانی اسکار سال 2012 را گرفتند؟ برگزیدگان تمامی بخشهای هشتاد
سلامت مردان ضامن امنیت خانواده و جامعه از لحظه تولد تا پیری به
چرا مردان کم حرفند؟ می خواهم موضوعی را بگویم که شاید بسیاری از خ
مردها از چه زنانی فرار می کنند زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی
مردها از چه زنانی فرار می کنند زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی
[عناوین آرشیوشده]


مردها از چه زنانی فرار می کنند زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی[2] . مشاوره‌های قبل از ازدواج را جدی بگیرید متاسفانه بیشتر خانواده‌ه . هر مرد باید 4 زن داشته باشد! پروفسور «باهر»، جامعه شناس و بنیان . ... و نترسیم از عشق فصل، فصل عقد و ازدواج است وروزهای مبارک. اما . 10 فرمان برای سال اول ازدواج وقتی درباره تلخی‌ها و شیرینی‌های ا . آزمایش‌های ژنتیک پیش از ازدواج گفتگو با دکتر محمدتقی اکبری، رییس . ازدواج در چه سنی بهتر است؟ موضوع ازدواج جوانان از جمله مسایلی ا . افسردگی فصلی نوجوانان؛ علل و راه‌حل خیلی دلم گرفته از خیلی‌ها ح . با چه افرادی ازدواج نکنیم؟ من طی پنج سال گذشته، به بررسی و مرور . بهترین سن ازدواج گفتگو با دکتر علی احمدی ابهری، روان‌شناس . پیش‌شرط‌های ازدواج موفق گفتگو با دکتر سیما فردوسی، روانشناس خان . تأثیر مشاوره قبل از ازدواج بر بهداشت جنسی مسائل جنسی سهم بسزایی . چرا مردان کم حرفند؟ می خواهم موضوعی را بگویم که شاید بسیاری از خ . چه کسانی اسکار سال 2012 را گرفتند؟ برگزیدگان تمامی بخش‌های هشتاد . رموز ازدواج موفق آیـا تصمیم به ازدواج دارید؟ و یا آنکه در حـال . زمانی برای ازدواج نکردن! همان طور که نشانه هایی خاص آماده بودن . سلامت مردان ضامن امنیت خانواده و جامعه از لحظه تولد تا پیری به . سن مناسب ازدواج بهترین و مناسب ترین سن برای ازدواج چه زمانی است . شمارش معکوس برای خوشبختی یکماه و دو هفته پیش ازتاریخ عروسی وسو . ضرورت ازدواج آیا انسان حتماً بایدازدواج کند و اگر ازدواج نکند چه . ضرورت ازدواج نویسنده: حجت الاسلام حسین دهنوی ازدواج اقتضای طبیعت . طی دوران بلوغ دوره نوجوانی از بحرانی‌ترین دوره‌های رشد انسان اس . عروس خانم! وکیلم؟ همه چیز درباره عاقدهای مشهوری که در روزهای شعب . فواید ازدواج کردن محققان پس از سال ها تلاش به نتایجی رسیده اند . لزوم مشاوره جنسی قبل از ازدواج یکی از مسایل بسیار مهم و حیاتی پ . مراحل آشنایی پیش از ازدواج مرحله سوم: احراز آمادگى شخصى لازم ا . مراحل آشنایی پیش از ازدواج امام صادق(علیه السلام) به مردى که در . مرد زندگی ام چه کسی است؟ برای اکثر خانم ها وقتی در جلسه خواستگا .
 

>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 133080