سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
شور و ازدواج و خواستگاری جوانان
 
 
دانش به فراوانی آموختن نیست، بلکه نوری است که در دل آنکه خدا هدایتش را بخواهد، می تابد . پس هرگاه در پی دانش بودی، ابتدا جوهره بندگی را در جانت بجوی و با به کار بستن دانش آن را به دست آور و فهم را از خدا بطلب تا به تو بفهماند . [امام صادق علیه السلام] 
»» چرا مردان کم حرفند؟ می خواهم موضوعی را بگویم که شاید بسیاری از خ

چرا مردان کم حرفند؟
می خواهم موضوعی را بگویم که شاید بسیاری از خانم ها نشنیده باشند. بهتر است بی پرده بگویم که آقایان برخلاف تصور خانم ها چندان هم کم حرف نیستند. بسیاری از زنان تصور می کنند که همسرانشان قوی، ولی خیلی کم حرفند. در واقع خانم ها درشگفتند که این همسران قوی چرا درباره ی احساسات و افکار خود چیزی نمی گویند یا به اصطلاح توی خودشان هستند ؟ اما، واقعیت این است که مردان هم دوست دارند درباره ی امیدها و آرزوها، ترس ها وافکار، احساسات و عواطف خود حرف بزنند. شما سعی می کنید ساعتی را با همسرتان و به دور از جار و جنجال بچه ها ، تنها بمانید به آن امید که شاید کمی هم درباره ی خود و زندگی مشترک تان با هم گفت و گو داشته باشید، اما غالباً مثل مجسمه ی ابوالهول ساکت می ماند. آن وقت است که از خودتان می پرسید :« چی شده؟ چرا چشم از تلویزیون برنمی دارد؟ چرا از خودش ، روابط مان یا مسائل و مشکلات مالی که داریم حرفی نمی زند؟ چرا به سر و وضع خانه نمی رسد؟ چرا نمی تواند ده دقیقه ، فقط ده دقیقه، از خودش، کارهایش و از خودمان برایم بگوید؟!»
در واقع از هر پنج زن، یکی از اینکه همسرش با او ارتباط کلامی خوبی ندارد، گله مند است. سی درصد آقایان هم مهمترین دلیل اختلاف در زندگی مشترک شان را، ناتوانی در ایجاد ارتباط کلامی با همسران شان می دانند. به راستی چرا؟
پاسخ این است: حتی مردانی که علاقه مندند درباره ی احساسات و عواطف و خواسته های خود با همسرانشان حرف بزنند یا درد دل کنند؛ یعنی با آن ها رابطه ی کلامی برقرار کنند، این را کاری ساده و راحت نمی بینند.
دلایلی وجود دارد که باعث می شود مردان به جای بیان احساسات خود لب فروبندند؛ از جمله: مردها کمی وحشت زده هستند؛ بی تردید، زنان در ایجاد رابطه با دیگران مهارت بسیاری دارند. زنان معمولاً بعد از نوشیدن یکی دو فنجان چای و کمی گپ زدن ، شروع به پرسش می کنند؛ با تمام انرژی حرف می زنند؛ از همه چیز سر در می آورند؛ از هر دری سخن می گویند و در این کار چنان استادانه عمل می کنند و تمامی مهارت ها و ترفندهای خود را بکار می برند که همواره و در بسیاری از مواقع سررشته ی کلام را در دست می گیرند.
زنان، همیشه در صحبت کردن گوی سبقت را از دیگران می ربایند. البته، آقایان این را به خوبی می دانند و همین طور هم می دانند که بیش از یک سوم زنان عقیده دارند. که مردها به کلی نمی توانند با همسران شان رابطه کلامی خوبی برقرار کنند و قادر به درک آنان نیستند و نتیجه اینکه، مردها از حرف زدن خیلی می ترسند؛ چون اگر ضمن صحبت اشتباه کنند، دچار دردسر می شوند. مردها در خانه نیاز به آرامش دارند از نظر یک زن ، وقتی مرد قدم به خانه می گذارد، باید از سیر تا پیاز همه ی آنچه را که طی روز در بیرون از خانه برایش اتفاق افتاده با همسرش در میان بگذارد.
بنابراین، وقتی مرد از محیط کاری پر تنش به خانه برمی گردد و با همسری روبه رو می شود که انتظار دارد با او وارد یک بحث جدی بشود، تنها یک راه برایش می ماند؛ گریز از ورود به بحث، البته گاهی اوقات هم تسلیم می شود. مردها دوست ندارند در تنگنا قرار بگیرند؛ وقتی زن از همسرش می خواهد که بیشتر با او به گفت و گو بنشیند و مرد در مقابل این خواست همسرش مثل گذشته برخورد می کند، اختلافات آنها بالا می گیرد.
روشن است که بسیاری از مردها دوست ندارند مثل یک شاهد عینی یا مجرم از سوی همسر خود زیر بمباران سوال قرار می گیرند، اما یک تاکتیک قدیمی وجود دارد که استفاده از آن، جریان امور و روابط زناشویی را بهتر می کند و آن این است: از این همه دخالت در کارهای همسرتان دست بردارید و به او فرصت حرف زدن بدهید. نتیجه اینکه به احتمال زیاد زبان به گفتن خواهد گشود.

منبع: 7 روز زندگی شماره 84



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمود ( پنج شنبه 90/12/11 :: ساعت 1:11 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هر چه باید درباره قرص‌های ضد بارداری(OCP) بدانیم
آمپولهای تزریقی ضد بارداری
مقاربت منقطع
روش طبیعی بر اساس ریتم قاعدگی
دستگاه داخل رحمی یا IUD
چه کسانی اسکار سال 2012 را گرفتند؟ برگزیدگان تمامی بخشهای هشتاد
سلامت مردان ضامن امنیت خانواده و جامعه از لحظه تولد تا پیری به
چرا مردان کم حرفند؟ می خواهم موضوعی را بگویم که شاید بسیاری از خ
مردها از چه زنانی فرار می کنند زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی
مردها از چه زنانی فرار می کنند زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی
[عناوین آرشیوشده]


مردها از چه زنانی فرار می کنند زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی[2] . مشاوره‌های قبل از ازدواج را جدی بگیرید متاسفانه بیشتر خانواده‌ه . هر مرد باید 4 زن داشته باشد! پروفسور «باهر»، جامعه شناس و بنیان . ... و نترسیم از عشق فصل، فصل عقد و ازدواج است وروزهای مبارک. اما . 10 فرمان برای سال اول ازدواج وقتی درباره تلخی‌ها و شیرینی‌های ا . آزمایش‌های ژنتیک پیش از ازدواج گفتگو با دکتر محمدتقی اکبری، رییس . ازدواج در چه سنی بهتر است؟ موضوع ازدواج جوانان از جمله مسایلی ا . افسردگی فصلی نوجوانان؛ علل و راه‌حل خیلی دلم گرفته از خیلی‌ها ح . با چه افرادی ازدواج نکنیم؟ من طی پنج سال گذشته، به بررسی و مرور . بهترین سن ازدواج گفتگو با دکتر علی احمدی ابهری، روان‌شناس . پیش‌شرط‌های ازدواج موفق گفتگو با دکتر سیما فردوسی، روانشناس خان . تأثیر مشاوره قبل از ازدواج بر بهداشت جنسی مسائل جنسی سهم بسزایی . چرا مردان کم حرفند؟ می خواهم موضوعی را بگویم که شاید بسیاری از خ . چه کسانی اسکار سال 2012 را گرفتند؟ برگزیدگان تمامی بخش‌های هشتاد . رموز ازدواج موفق آیـا تصمیم به ازدواج دارید؟ و یا آنکه در حـال . زمانی برای ازدواج نکردن! همان طور که نشانه هایی خاص آماده بودن . سلامت مردان ضامن امنیت خانواده و جامعه از لحظه تولد تا پیری به . سن مناسب ازدواج بهترین و مناسب ترین سن برای ازدواج چه زمانی است . شمارش معکوس برای خوشبختی یکماه و دو هفته پیش ازتاریخ عروسی وسو . ضرورت ازدواج آیا انسان حتماً بایدازدواج کند و اگر ازدواج نکند چه . ضرورت ازدواج نویسنده: حجت الاسلام حسین دهنوی ازدواج اقتضای طبیعت . طی دوران بلوغ دوره نوجوانی از بحرانی‌ترین دوره‌های رشد انسان اس . عروس خانم! وکیلم؟ همه چیز درباره عاقدهای مشهوری که در روزهای شعب . فواید ازدواج کردن محققان پس از سال ها تلاش به نتایجی رسیده اند . لزوم مشاوره جنسی قبل از ازدواج یکی از مسایل بسیار مهم و حیاتی پ . مراحل آشنایی پیش از ازدواج مرحله سوم: احراز آمادگى شخصى لازم ا . مراحل آشنایی پیش از ازدواج امام صادق(علیه السلام) به مردى که در . مرد زندگی ام چه کسی است؟ برای اکثر خانم ها وقتی در جلسه خواستگا .
 

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 5
>> مجموع بازدیدها: 133129