سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
شور و ازدواج و خواستگاری جوانان
 
 
تیز فهمی و پرخوری گرد هم نیایند . [امام علی علیه السلام] 
»» روش طبیعی بر اساس ریتم قاعدگی

روش طبیعی بر اساس ریتم قاعدگی
در روش طبیعی (تقویمی) با نداشتن نزدیکی در حوالی زمان احتمالی تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان در طی دورة ماهانه قاعدگی) سعی می‌شود تا از حاملگی جلوگیری شود. از طرف دیگر زوج‌هایی که تمایل به بارداری دارند نیز می‌تواند با برقراری رابطة جنسی در زمان احتمالی تخمک گذاری شانس بارداری را افزایش دهند.
هشدار: روش طبیعی (تقویمی) با وجودیکه بصورت تاریخی در میان عوام به عنوان روش پیشگیری از بارداری ناخواسته شناخته می شود و بکار می رود، اما از نظر علمی به دلیل کارآیی پایین و غیرقابل پیش بینی بودن، به هیچ زوجی پیشنهاد نمی گردد. ارائه مطلب در خصوص این روش در کنار سایر روشهای پیشگیری از بارداری تنها بدلیل آگاهی مخاطبان عزیز درباره این روش است و جوان سالم استفاده از این روش را برای پیشگیری از بارداری به شما پیشنهاد نمی کند.

این روش چگونه کار می‌کند؟
در صورتیکه زوجی در زمان تخمک گذاری رابطة جنسی نداشته باشند، بارداری اتفاق نمی‌افتد. اما مشکل آن است که نمی‌توان به دقت زمان تخمک گذاری را تعیین نمود. بعضی از زوجها از تقویم استفاده می‌کنند که خود وابسته به وجود نظم کامل و همیشگی در دوره های قاعدگی است که چنین نظمی را اکثر زنان جوان ندارند، بعضی دیگر با دانستن این واقعیت که در طی تخمک گذاری دمای بدن اندکی افزایش می‌یابد از دماسنج استفاده می‌کنند که چندان قابل اعتماد نیست. کیت‌های تجاری برای سنجش ضخامت مخاط دهانه رحم و یا کیت سنجش تخمک گذاری در حال حاضر بیشتر کمک کننده به زوج‌هایی است که قصد بارداری را دارند و استفاده از آن به عنوان روش پیشگیری از بارداری مقرون به صرفه و عملی نیست. حدود 9-6 روز در حوالی زمان تخمک گذاری احتمال حاملگی وجود دارد و مطابق این روش در این محدودة زمانی فعالیت جنسی نباید انجام شود.
همانطور که توضیح داده شد، تعیین دقیق این محدودة زمانی اکثراً امکان پذیر نیست ولی به شکل زیر محاسبه تخمینی از زمان باروری زن انجام می شود:
- از کوتاه ترین دوره قاعدگی 18 روز کم کنید. این تاریخ اولین روز دوره باروری است.
- از طولانی ترین دوره قاعدگی 10 روز کم کنید. این تاریخ آخرین روز دوره باروری است.
مثال: سیکل قاعدگی زنی بین 25 (کوتاه ترین دوره ) تا 31 (طولانی ترین دوره) روز طول می کشد. دوره باروری او از روز 7 تا روز 21 دوره قاعدگی است که در این دوره می بایستی از آمیزش جنسی بر طبق این روش اجتناب نمود.
مجددا تأکید می شود که این محاسبه تخمینی است و کاملا قابل اطمینان و توصیه نیست.

کارآیی این روش به چه میزان است؟
روش طبیعی روش مطمئن برای جلوگیری از بارداری نیست. در طی دورة یکساله 25 زوج از 100 زوج وابسته به این روش باردار می‌شوند. البته عامل تعیین کننده موفقیت این روش تعیین دقیق زمان تخمک گذاری و نداشتن رابطة‌ جنسی در محدودة تخمک گذاری است.

پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مقاربتی
روش طبیعی از ابتلا به بیماریهای مقاربتی پیشگیری نمی‌کند. برای این منظور می‌بایستی حتماً از کاندوم استفاده نمود.

این روش برای چه کسانی مناسب است؟
برای اکثر زنان جوان، روش طبیعی (تقویمی) روشی مطمئن نیست چرا که تخمک گذاری در سنین پایین اکثراً نظم کاملی ندارد و پیش بینی زمان تخمک گذاری به ندرت امکان پذیر است. برای یافتن تخمک گذاری معمولاً نیاز به ثبت روزانه دمای بدن و یا استفاده روزانه از کیت‌هاست که معمولاًً کاری سخت و گرانقیمت است و اکثر زوجها نیاز به چند ماه تمرین دارند تا بتوانند از این روش استفاده نمایند. این روش به دلیل تأثیر غیر قابل پیش بینی و سختی اجرا به عنوان یک روش مطمئن پیشگیری از حاملگی ناخواسته به هیچ زوجی پیشنهاد نمی‌گردد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمود ( یکشنبه 91/1/27 :: ساعت 5:32 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هر چه باید درباره قرص‌های ضد بارداری(OCP) بدانیم
آمپولهای تزریقی ضد بارداری
مقاربت منقطع
روش طبیعی بر اساس ریتم قاعدگی
دستگاه داخل رحمی یا IUD
چه کسانی اسکار سال 2012 را گرفتند؟ برگزیدگان تمامی بخشهای هشتاد
سلامت مردان ضامن امنیت خانواده و جامعه از لحظه تولد تا پیری به
چرا مردان کم حرفند؟ می خواهم موضوعی را بگویم که شاید بسیاری از خ
مردها از چه زنانی فرار می کنند زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی
مردها از چه زنانی فرار می کنند زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی
[عناوین آرشیوشده]


مردها از چه زنانی فرار می کنند زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی[2] . مشاوره‌های قبل از ازدواج را جدی بگیرید متاسفانه بیشتر خانواده‌ه . هر مرد باید 4 زن داشته باشد! پروفسور «باهر»، جامعه شناس و بنیان . ... و نترسیم از عشق فصل، فصل عقد و ازدواج است وروزهای مبارک. اما . 10 فرمان برای سال اول ازدواج وقتی درباره تلخی‌ها و شیرینی‌های ا . آزمایش‌های ژنتیک پیش از ازدواج گفتگو با دکتر محمدتقی اکبری، رییس . ازدواج در چه سنی بهتر است؟ موضوع ازدواج جوانان از جمله مسایلی ا . افسردگی فصلی نوجوانان؛ علل و راه‌حل خیلی دلم گرفته از خیلی‌ها ح . با چه افرادی ازدواج نکنیم؟ من طی پنج سال گذشته، به بررسی و مرور . بهترین سن ازدواج گفتگو با دکتر علی احمدی ابهری، روان‌شناس . پیش‌شرط‌های ازدواج موفق گفتگو با دکتر سیما فردوسی، روانشناس خان . تأثیر مشاوره قبل از ازدواج بر بهداشت جنسی مسائل جنسی سهم بسزایی . چرا مردان کم حرفند؟ می خواهم موضوعی را بگویم که شاید بسیاری از خ . چه کسانی اسکار سال 2012 را گرفتند؟ برگزیدگان تمامی بخش‌های هشتاد . رموز ازدواج موفق آیـا تصمیم به ازدواج دارید؟ و یا آنکه در حـال . زمانی برای ازدواج نکردن! همان طور که نشانه هایی خاص آماده بودن . سلامت مردان ضامن امنیت خانواده و جامعه از لحظه تولد تا پیری به . سن مناسب ازدواج بهترین و مناسب ترین سن برای ازدواج چه زمانی است . شمارش معکوس برای خوشبختی یکماه و دو هفته پیش ازتاریخ عروسی وسو . ضرورت ازدواج آیا انسان حتماً بایدازدواج کند و اگر ازدواج نکند چه . ضرورت ازدواج نویسنده: حجت الاسلام حسین دهنوی ازدواج اقتضای طبیعت . طی دوران بلوغ دوره نوجوانی از بحرانی‌ترین دوره‌های رشد انسان اس . عروس خانم! وکیلم؟ همه چیز درباره عاقدهای مشهوری که در روزهای شعب . فواید ازدواج کردن محققان پس از سال ها تلاش به نتایجی رسیده اند . لزوم مشاوره جنسی قبل از ازدواج یکی از مسایل بسیار مهم و حیاتی پ . مراحل آشنایی پیش از ازدواج مرحله سوم: احراز آمادگى شخصى لازم ا . مراحل آشنایی پیش از ازدواج امام صادق(علیه السلام) به مردى که در . مرد زندگی ام چه کسی است؟ برای اکثر خانم ها وقتی در جلسه خواستگا .
 

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 133130